علل زگیل تناسلی در زنان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 14 دی 1402
بازدید : 8391
نویسنده : کتابخونه


زگیل تناسلی یک بیماری پوستی است که توسط ویروس ایجاد می شود. شاید نام ویروس HPV را شنیده باشید. این ویروس انواع مختلفی دارد که بیشتر آنها خطرناک نیستند و در صورت تشخیص زودهنگام به هیچ وجه سلامت زنان را تهدید نمی کنند اما در صورت تداوم عفونت همراه و درمان نشدن آن سلول های طبیعی باید اصلاح شوند. اندام های تناسلی به شدت تقسیم می شوند و سرطانی می شوند. در این مقاله با این ویروس بیشتر آشنا می شویم و علائم آن را در بدن زنان بررسی می کنیم.

چرا دقیقاً زگیل تناسلی ایجاد می شود؟

زیرا زگیل تناسلی یک بیماری پوستی است که از طریق جنسی منتقل می شود. بنابراین زمانی اتفاق می افتد که یک فرد سالم با یک فرد آلوده رابطه جنسی داشته باشد. این ویروس بسیار مسری است و می تواند از طریق تماس پوست به پوست سرایت کند بسیاری از افرادی که رابطه جنسی داشته اند ممکن است در معرض خطر ابتلا به این ویروس باشند. اما سیستم ایمنی به سرعت ویروس را پاک می کند. اگر این ویروس به دلایلی در بدن باقی بماند تا چند ماه علائمی از خود نشان نمی دهند. پس از آن به صورت زگیل های برجسته روی پوست اطراف اندام تناسلی یا مقعد ظاهر می شوند. این زگیل ها همرنگ پوست هستند. و نه خیلی روشن یا خیلی تیره و شبیه گل کلم است

زگیل تناسلی می تواند منجر به سرطان شود

"پیش سرطان" دهانه رحم زمانی رخ می دهد که زگیل تناسلی درمان نشود و ویروس HPV می تواند در سراسر بدن پخش شود. در این موارد سلول ها در بدن تکثیر می شوند و به آرامی به سمت سرطان دهانه رحم پیش می روند. سرطان دهانه رحم می تواند سال ها طول بکشد، به اندازه ای که انواع خطرناک HPV وارد بدن شده و تکثیر شوند. HPV16 و HPV18 دو نوع خطرناک این ویروس هستند و این دو نوع عامل 70 درصد سرطان های دهانه رحم هستند. بهترین راه برای غلبه بر این سرطان انجام منظم پاپ اسمیر است. این آزمایش سرطان را زود تشخیص می دهد و به شما اجازه می دهد تا به سرعت و به راحتی با این بیماری مبارزه کنید.

علائم زگیل تناسلی را بشناسید

در حال حاضر هیچ آزمایش یا آزمایشی وجود ندارد که بیماری را به تنهایی تشخیص دهد و بسیاری از افراد پس از دیدن موم یا مشاهده اولین علائم سرطان متوجه می شوند که به سرطان مبتلا شده اند، اما در صورت مشاهده علائم جزئی وجود دارد. من میتوانم. تشخیص زگیل تناسلی یکی از این علائم تغییر در ترشحات واژن است. ترشحات واژن در خانم ها وضعیت سلامت آن ناحیه و کل بدن را نشان می دهد. این میوه ها با تغییرات کوچک بیولوژیکی یا هورمونی تغییر رنگ، شکل و بو می دهند و در صورت همراهی با ویروس HPV به طور ناگهانی افزایش می یابند.

از آنجایی که مدت زمانی که طول می کشد تا ویروس وارد بدن شود معمولا چندین ماه یا حتی سال ها قبل از ظاهر شدن علائم است، اگر مشکوک به رابطه جنسی هستید، ممکن است بلافاصله علائم را احساس نکنید. علائم اولیه زگیل تناسلی التهاب، خارش و سوزش در ناحیه است و پس از ظاهر شدن زگیل، میزبان ممکن است کمی تغییر رنگ دهد. زگیل تناسلی دردناک نیست، اما می تواند باعث خارش و ناراحتی پوست شود. علاوه بر این، در نتیجه رابطه جنسی دهانی، ویروس می تواند به دهان یا زبان منتقل شود و در آنجا باعث ایجاد زگیل شود.

عوارض HPV چیست؟

همانطور که گفتیم اکثر افراد پس از ابتلا به HPV مشکل جدی ندارند اما وجود احتمالی این ویروس در بدن در برخی موارد می تواند خطرناک باشد. زنان باردار مبتلا به این ویروس ممکن است در دوران بارداری دچار تغییرات سلولی دهانه رحم یا زگیل تناسلی شوند که برای جنین خطرناک است. اگر به این ویروس مشکوک هستید، در دوران بارداری معاینات منظم انجام دهید و آزمایش اسمیر را فراموش نکنید. همچنین به یک متخصص پوست مراجعه کنید و در مورد شرایط و ضوابط واکسن HPV بپرسید و اگر در دسترس شماست این واکسن را دریافت کنید. برای درمان زگیل تناسلی به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید.






مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com